torsdag 15. februar 2018

Drivved spisebord

For eksempel kan du gjøre ut av drivved benk, bord, bygge en hage swing, og selv gjøre en liten lysthus i en naturlig stil. Som en benk kan du.


Jeg aner ikke hvor mange lag lakk det var på bordet i utgangspunktet. Kult å se resultatet! Bordet er beiset med en kombinasjon av hvit og grålig beis fra jotun pure nature.


Et lag med drivved og avslutta med epoxy for å få en glass aktig overflate.

Oppgaven jeg valgte var å lage en borddekorasjon eller et bordarrangement til. Har et bord, gammelt og ganske pent, vil ikke male det eller beise det. Påfør et godt lag med voks med en lofri klut eller liknende. Ileggsplater som oppbevares under bord, eller i andre rom vil få annen lyspåvirkning og vil ikke.


Julia tok utgangspunkt i noen ubehandlede bord og lot penselen jobbe. Resultatet – en fargesterk spiseplass der gull møter drivved, som møter hvitt og turkis. Hvordan lage bord og benker.


Bordet var nok litt mørknet fra før, på grunn av aldring.

Men jeg har også brukt beisen på helt hvitt treverk og fått helt autentisk drivved -look, sier. Se hvordan Kathrine forvandlet denne plankehaugen til et stilig bord ! Jeg har laget et konsollbord med en vri, og jeg har i tillegg til konsollbordet laget en lem. Skal du ha middagsgjester? Drivved stearinslys.


Kun to enkle steg, så er du ferdig. Classic Living AS. Røft, lite bord i drivved med svarte stålben. Fra mitt verksted disse dager. Jeg kan også lage drivved bord i ønsket størrelse. Handel foregår i. Innsender Anita Sva har alltid vært fascinert av drivved og den « spesielle sjela» hun finner i hver planke. Etter å ha samla. Prosjekt spisebord - Helt siden vi flyttet inn i huset så har har jeg vært på. Så da kom tanken om at «det kan da ikke være så vanskelig å lage.


Kan lages med skuff eller avishylle, se bilder lengst ned på siden. Tenkte det var greit å dele opp om dere bare ønsker å lage konsollbordet. Sofabord av hjemmelaget drivved.

Jada, er sikkert mange som synes det er helt bak mål kjøpe nye plaanker for å så lage de gamle, men har. Er på tur å skal lage lignende bord.


Jeg hadde lyst til å lage i ekte drivved, men det blir solgt ut på finn så. Det føles så godt. Her er en 1år gammel bit, før og etter behandling. Hei står ingenting om eddik i drivved fargen?


Lage drivved bord. Se så mye vakkert du kan lage av drivved. Og du kan selvsagt også. Denne telysholderen er superfin som borddekorasjon. Bord og benk laget av drivved. Robuste utemøbler som er enkle å lage.


Til benken har jeg bare brukt lim og sag, men tror den skal få seg et strøk maling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.