tirsdag 28. april 2020

Pusse opp bord

Slik pusser du opp stuebordet. Et slitent bord med flekker og riper kan bli som nytt igjen med enkle grep.


En smart måte å pusse opp lakkerte eikebord, er å fjerne lakken og sette bordet inn med hardvoksolje. Hardvoksolje finnes som fargeløs eller.


Med maling og tapet ble bordet midtpunktet i den romantiske stuen.

PUSSE OPP BORD : Mange har et bord som er fullt brukbart, men som trenger en liten oppussing. FØR: Bordet var fullt brukbart, men slitent. De fleste bord er overflatebehandlet med olje eller lakk. Da bør man rengjøre bordplaten, og så ha.


I noen tilfeller kan en møbelsnekker fikse problemet. For en amatør vil heltre være lettere å pusse opp. Når det gjelder pussing, så. Pusse opp spisebord furu.

Ta innredningen i spisestuen din til neste nivå med unike spisebord fra Bolia. Se hele sortimentet, hvor du finner unike.


Ole viser en rekke prosjekter laget fra bunnen av med enkle materialer, mens Aleksandra viser. Hun pusser opp alt fra gamle trekommoder og skap fra 6 70- og 80-tallet, til nattbor stoler og bord. Plutselig var alle rommene i det nye huset vårt fulle av.


I dag kjøper jeg mye brukte møbler fra FINN som jeg kan pusse opp, sier hun. Jeg er ikke så. Halvgammelt spisebord fra Bohus ble “nytt” og unikt. Her etter puss, lakk og klarlakk.


Utendørs i hagen. For idag har jeg pusset og malt et veldig gammelt spisebord som vi skal ha i. Vi har pusset både pulten og bordbena, men siden bena skulle males så holdt det å pusse vekk lakken der. For at du skal få et optimalt resultat.


Spisestuen besto av et rundt spisebord med ileggsplate og fem stoler. En bandsliper gjør susen når en skal pusse ned glatte flater. Gammel maling er fjerna og bordet er malt, lasert og lakka.

Det gjelder bare å holde. Bordet i båten min er litt stygt og skulle hatt seg et lag med lakk eller to. Er en flekk som er litt lysere og et par små hakk, i tillegg til at hjørner og.


Flekker på bord og stoler er ikke nødvendigvis en skade i treverket - spesielt ikke når det kommer til koppmerker i bordoverflaten. Hei, jeg fikk kjøpt meg et år gammelt spisebord som jeg mener på er laget av hardtre (Eik, Ask, e.l).


Beina på bordet er heltre av hardtre, men toppen mener jeg at muligens er en hardtre finér da den har en. Dette må isåfall pusses bort.


Bordet er mest sannsynlig massiv eik og lakkert, men bordplaten er. Hvis du har et favorittmøbel som det virker umulig å pusse opp, anbefaler Mimmi å få. Få jobben gjort!


Deretter pusser du bordflaten godt og fjerner alt støv med en tørr. Du kan teste utseendet ved å snu bordet opp ned og påføre det på baksiden. Sett bordet i et rom med god lufting. Du kan gjerne stå ute så lenge det ikke er solskinn.


Dekk til gulvet med malerfilt eller papp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.