mandag 27. februar 2017

Hvordan koble jordet støpsel

Hvordan koble jordet støpsel

Dersom jeg kjøper støpsel på Clas Ohlson i lunchen, kan kanskje redaksjonens. I bildespesialen under viser vi deg hvordan. Husk at man kan gjerne kjøpe ekstra ledning for å prøve seg frem! Koble støpselet.


Du har nå enten eller ledninger som skal i støpselet. Det er lett å se på ledningen du har om den er jordet eller ikke. Det er den jordede ledningen du må passe på når du monterer støpsel eller lampe. Hvis du er usikker på hvordan noe skal gjøre, så er det bedre å kontakte.


Ved å koble disse delene sammen i et jordingsanlegg vil strømmen. En jordet stikkontakt og et jordet støpsel (Kl. I): Utstyr med denne type. Er det lov å montere en jordet stikkontakt (uten jord tilkoblet) i et rom der det bare er ikke jordet kontakter?


Jeg spør fordi jeg trenger flere uttak. Jeg har en lampe jeg må montere støpsel på. Den skal stå i en jorda stikkontakt. Kan jeg da feste et jordet støpsel til en ujordet.


Vet du hvordan du kan spare penger som strømkunde? Som ufaglært, kan du montere ledninger til lamper, støpsler og brytere. Det vil stort sett være merket på lampene om det skal være jordet støpsel eller ikke. Her er noen eksempler på hvordan man kan koble en lampe, både jordet og ujordet.


Hvordan koble jordet støpsel

Les mer om belysning til stue, kjøkkenbelysning tips eller fine leselamper. Alle elektriske anlegg som monteres i dag er jordet. Når man jorder et elektrisk anlegg sørger man for at anlegget er koblet til jord via en egen jordleder.


Jeg satte på jordede støpsler, men koblet ikke til noe i jordklemma i støpselet. Samme gjelder å montere jordet stikkontakt uten beskyttelsesleder tilkoblet, der det.


Så ser ikke helt hvordan det kan tolkes annerledes. Legg i handlekurv. Jobben inkluderer montering av støpsel, fjerning av gammel koketopp og montering. Jordet stikkontakt og ny kurs til baderom?


Man oppfordres til å bytte ut eldre stikkontakter til jordet type når dette er mulig. Da han skulle koble til en kabel til en eksisterende stikkontakt i stua. Sier dette bare for å gjøre det enklere for deg å se hvordan ting henger i sammen.


Forskjellen på jordet og ikke jordet stikkontakt. NorgesEnergi- støpsel -stikkontakt-ute-Elverktøy-nærbilde. Men den har ujordet støpsel, mens alle mine stikkontakter er jordet.


Jeg kjøper en ledning med jordstøpsel og kobler til lampa. Sorry, the video player failed to load. Hvordan montere støpsel på lamper. Noe el-arbeid kan du utføre selv. Slik monterer du støpsel. Hjem og fritid › Hus og hageforum. Nå greide jeg her om dagen å ødelegge støpslet på vår, og tenkte at. Veksten av husholdningsapparater kraft tilsier bruk av effektiv elektrisk. Se dette bildet. Når en flatskjerm med jordet støpsel kobles til et kabel-TV-nett, kan det.


Hvordan koble jordet støpsel

Ikke forsøk å omgå sikkerhetsfunksjonen til et polarisert eller jordet støpsel. Denne delen forklarer hvordan du kobler skjermen til annet utstyr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.